Igår, idag och just nu

Solgul Primula

 

Och jag har redan börjat påskpynta, är det inte underbart så säg:-)?!

 

Avknippsade tulpaner. Frossar ni i tulpaner ni också?

 

Hej fredag -

idag testar vi något nytt. Någon form av koppa har slagit rot(?!) i Ellas ansikte. Trevlans. Är det fel av mig som mamma att önska att det är just vattkoppor? Vore skönt att ha det "överstökat". Ja men iallafall, det blir en fredag hemma då. Som vanligt höll jag på att skriva... Hrrm. Får göra det bästa för att få upp fredagsstämningen! Mitt humör blev en aning besviket när jag insåg att ännu en vab-dag :-/ ....

 

Iallafall. Igår åkte vi till gammelmormor i Byberget för lite frisk luft. Å så härligt mitt byberget är. Alla bekymmer som finns lämnar min kropp så fort jag går in genom dörren hos mormor :-). Vi hade en mysig dag som avslutades med Sundsvall en snabbis. Jag gick bananas på Blomsterlandet som ni ser ovan - åh herregud jag hade kunnat handla hela affären. Hittade massor av fint, både blommor och påskpynt :-). Påskpynt är ju snäppet roligare än julpynt, alla fina färger..! Är det fler än jag som längtar till denna underbara högtid? I år blir den tyvärr alldeles för kort för min del, jag är bara ledig lördag och söndag. Det har aldrig hänt förut... Trist men det får funka! Jag längtar SÅ till vårt byberget, alla släktingar, grilla korv, uteliv, bara vaaara, göra kolbulle... Vill påstå att vår familj har det bästa påskmyset :-) Joina oss å se själv! Ifjol började hela skaran sjunga gamla hits t ex, det är aldrig trist när vi är tillsammans :-). Påsken har sedan jag var liten firats i just Byberget och det är något magiskt över det. Vår plats är nere vid sjön och där nästintill växer vi fast under påsken.

 

Igår fick jag frihet i form av ett kort, bokstavligen...! Det kortet ger mig rätt att fara o tåga (!) fritt genom detta land. Härligt :-). Och nu ska jag se till att nyttja det fullt ut. En resa är redan inplanerad och jag planerar att göra ett antal resor till Stockholm bara över dan. Hur kul vore inte det att planera in lunch med Helena i Stockholm..? Vi ska ju till Gôteborg i sommar därför införskaffades detta kort, tåg är ju himla smidigt resalternativ, inte sant ;-)?

 

Fånga fredagen, ni friska! ♥

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag skulle ääääälska om du kom ner och lunchade med mig. :D

2012-03-02 @ 20:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0