Om att ha ett beroende

Nya mini-skålar från Cervera. Presentkort är ju gött :-)

 

En kopia på Marimekko skålarna från Iittala, de här betydligt billigare

 

Nej men oj... en i fattigmanssilver också? Japp, jag är beroende av dom här söta skålarna. Har en hel del i min samling, både äkta vara och kopior. Men ska jag vara ärlig har jag inte betalat många kronor för mina äkta heller :-). Saknas i min samling gör en hallonrosa skål.

 

Hello fredag!

Veckans bästa dag? Tjipp, tjipp jag är "ledig" idag... och imorn! Det gör ju faktiskt att det är helg nu :-). Och solen strålar, sammanträffande...? Yes! Så lite uteliv idag kanske..?

 

Jag ska iallafall göra om på vårt sovrum, det kan ju bli spännande. Inga större förändringar, men väl nya gardiner, mattor osv. Kanske gör en rajd på byn också... Ella behöver lite pysselsaker anpassade för hennes ålder iallafall, typ trubbigaste saxen som finns, giftfria kritor och STORA papper.... Kan själv men långt ifrån allt! Blir många diskussioner här hemma om både det ena och det andra. Svårt att vara liten har jag förstått nu :-).

 

Attjo prosit... Här nyser jag friskt vill jag lova. Å'nej... har inte tid!! Kurera med något fredagsgott får det bli :-).

 

Ha en härlig fredag! ♥

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0