Pellisarna på Kyrkvägen

Trevlig syn :-). Här ser ni mina små sticklingar som ska (snart va?!) bli stora och vackra!


 

Fantastisk blomma - den här trodde jag var stendöd. Ni ser ju hur stammen ser ut. Den har stått hela vintern (okt - feb) i källarn utan någon som helst vattning. Jag ställde bara ner den och där fick den stå... Holy moses, tålig blomma eller vad?

 

Jag tror vi är fler som längtar till sommaren :-).


En hjärtan på tråd har smugit sig ner i miniväxthuset också. Den tar sig också bra.


 

Hej,

nu har tanten uppdaterat er om mina kära Pelargoner. Ha ha, jag har alltid tyckt att det varit en tant blomma och det gör ju mig till en tant då... Eller?! Nej nej :-). Bara mån om mina blommor... Eller nått! Men sjukt lättsamma blommor som man bara kan hiva ner i källarn så fort de slutat blomma för säsongen och sen ta upp dem lagom till februari. För att sen ha fint blommande blommor hela sommaren :-)! Pelargoner hör väl sommaren och ett lantligt hem till. Går hand i hand så att säga :-).

 

Idag väntar en busy dag, jag ska nämligen hinna städa huset för att kunna lämna det i ett par dagar...! Imorgon efter jobbet åker jag och Ella till Bräcke för lite mellanlandning för min del. På fredag åker jag och Helena till ett vårigt Stockholm! Detta har varit planerat länge och jag gruvar mig för att något ska hända så det inte blir av. Typiskt mig :-). Men ååh vad jag längtar! Flanera lite i storstan och shoppa något nytt till våren.. Äta god mat och bara umgåås :-). Få ha en härlig tjej-weekend mao :-).

 

 

Blev ni nöjda igår när skatteverket öppnade deklarationen..? Det blev jag och nu är vi på G med nästa projekt. Jag kommer bli jättenöjd iallafall - det vet jag ;-). Jonas är helt med på noterna för omväxlingsskull... Hmmm.. Det verkar lite lurt.

 

Nä nu måste jag börja packa ... Ha en fin onsdag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0