Vårkänslor!

Detta var något nytt för mig, blå såpa! Luktar mycket gott såklart :-). Vårkänsla # 1



Nu blommar löken, vårkänsla # 2

 

Hej på er!

Måndag idag och.... vi sov jättelänge! Ojoj, jag vaknade halv åtta och surfade lite grann (gör jag jämt direkt när jag vaknat, dags att koppla ner?!) men sen somnade jag visst för Ella hade ju inte vaknat då. Vaknade av gulljäntan min.... klockan nio?! Herregud :-). Nu har vi ätit frukost i lugn och ro - utan vare sig trots eller "nej nej nej", det tar sig ;-). Måste nog läsa in mig på hur man hanterar små barn och deras faser. T ex är det tydligen väldigt viktigt att inte klanka ner på Ella som person utan på det hon gör, säga "nu blir det stökigt, det tycker jag inte om" istället för "vad du är stökig!". Ja jag vet inte vad det gör för skillnad men barnpsykologer borde ju veta bättre än en lekman ;-). Jag vill ju såklart Ellas bästa så vad gör man inte...? Ibland kan det vara bra att få lite perspektiv på hur man agerar som förälder, finns en hel del att korrigera och göra bättre. Men allt är inte by the book om vi säger så.. Teori och praktik är två helt skilda saker :-).

 

Nu dags att hoppa i kläderna och ta tag i dagen. Slänga ihop lite lunch och sen... återstår att se :-)

 

Ha en fin måndag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0