Loppisfyndet!

Jag gjorde ju värsta loppisfyndet i Bräcke för en herrans massa veckor sen.. Något jag letat efter sen typ Sundsvall brann.

En gammal fin köksvåg har jag trånat efter länge (finns en superfin hos farmor...) Iallafall - när jag gick in på loppisen så stod den bara där i fönstret och resten är historia ;-)

 

Naggad av tidens tand, tänk att den här har varit välanvänd i köket hos någon annan i flera årtionden.
Nu fyller den mer en estetisk funktion än praktisk men ooooh så fin den är :-)!



Ledig dag här, började bra; vaknade av blåsten fem imorse. Helt insane vad det blåser nuförtiden. Knakar och brakar i hela huset, ganska otäckt faktiskt. Byggde de för typ orkaner på 40-talet...?

Idag är det latdag här hemma, tycker jag fick mycket gjort i helgen och då kan man "unna" sig lite soffhäng. Försöker med alla medel att inte öppna glassbyttan i frysen med tobleroneglass... Hjälp!!! Nåja åt ju en nyttig lunch så why not ;-)?


Ikväll ska vi bygga vidare på vår hall :-). Det blir riktigt bra det där, den sista lantliga touchen.. Eller den första eftersom det är första rummet i huset. Iallafall, klä klart väggarna med pärlspont och betsa ett eller två lager till sen är det klart. Jo, bygga en hatthylla också.. Vi väntas vara klara före jul iallafall ;-)


Ha en fin om än blåsig dag! ♥

Kommentarer
Postat av: Helena

Snygg våg. Den praktiskt taget vrålar av Matilda ;)

2012-05-28 @ 22:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0