torsdagstänk

Oj vilken sned bild, men ni ser ju det viktigaste - Ella fick ny gardin i måndags ;-) Jag har faktiskt köpt nya gardiner till en del av fönstren, när hände det sist? ;-)

 

God morgon torsdag, fiiinväder! Så härligt att kunna strosa ut i bara kortbyxan på morgonen :-) Idag är jag och Ella lediga, så idag ska vi bara vara och må gott. Lite lunch ute kanske? Sotaren kommer idag så vi är lite låst hemma :/..

 

Det händer grejer här på Kyrkvägen vill jag lova.. Nu har vi röjt undan den där hemska stugan och schaktat ut megastenar för att binda vår lervälling till gård. Om några år ser jag en tokgrön gräsmatta framför mig.. Nåväl;-)) Det har faktiskt hänt en del på vår tomt sen vi flyttade hit även om den inte varit prioriterad, nu har ju inte längre en vildvuxen äng utan något som faktiskt mer liknar en vanlig gräsmatta. En stor syren-häck och en liten berså så är vi i hamn sen :-) Jag tänker mig några äppelträd också.. Bor man på landet ska man väl ha sånt?! :-)

 

Nu in i duschen med mitt odjur - bästa sättet att starta dagen på! Jo, våran lillhöna har ju börjat vakna prick 04:40 varje morgon!!! hujedamej - men jag tror det är solen som är boven. Så numer sover hon med stängd dörr så vi får lite mer sömn ;-)

 

Ha en fin torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0