Dan före dan

Som ni ser växer mina tomater. Det börjar bli dags för omplantering asap, tyvärr är ju plantorna späda trots sin höjd. Nåja, alla är ju nybörjare i början ;-).

 

God kväll såhär dagen före :-)... Jag har ägnat denna dag åt något viktigt; pensionssparande!! Drygt 40 år kvar men... att börja i tid är väl aldrig fel.

 

Resten av denna lediga dag har ägnats åt ärenden och det jag gillar allra mest; pyssel med lite allt möjligt. Typ blommor. Typ fixa om lite. Typ fika. Och så vidare;-)! Jag önskar mig verkligen ett växthus, där jag kan gå och pilla dagarna i ända. Men tills vidare fyller jag mitt hus med krukväxter en masse; ni vet hjärtan på tråd och pelargoner, tämligen lättsamma rackare också. Ska köpa näring till mina pellisar imorn. Men... jag har läst att det bästa är att blanda (håll i er) en del urin med typ tre delar vatten. Men så kan man ju inte göra... Eller?!? Nä känns lite hardcore även för mig;-)!!!

 

 

Imorgon är det 11e maj och ännu en ledig dag! Tjooho vad denna ledighet gjort gott för mig:-)! Morgondagen är vi hela familjen ledig också, eventuellt bjuder den på en tripp eller något annat roligt. Vi får se:-). Köttet är iallafall lagt i marinad, grilla en tredje gång..?!?!

 

God natt! ♥

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0