Måstegrej, tror jag:-)

Hello,
 
har precis slängt ihop en KeyLimePie jag älskar ju Lime så detta kan inte misslyckas:-). Iallafall, jag konstaterade att mitt rivjärn är kasst, säkert hittat i 10-kronorslådan på ICA;-) Började googlade och fann....
 
 
 
Microplane rivjärn!
Tydligen creme de la creme när det gäller rivjärn, t om Leila använder sånt ;-) (och säljer i sin webshop).
 
 
Jag ska faktiskt köpa ett asap, hatar verkligen dåliga rivjärn när det där härliga vita beska kommer fram på en gång:-S Tror det blir någon i familjen som får det i julklapp också... Perfekt grej man inte vet att man saknar (om man inte överdoserar lime som jag gör). Finns t ex hos Leilas Generalstore, Bagaren och kocken, Cervera.... Pris runt 150-250 kr beroende på utförande. 
 
 
Nu sista touchen på pajen, smaskigt!! Vi har en lugn dag idag, Ellatösen är sämre idag så jag passar på att baka och Pappan leker för fulla muggar. Underbart:-).
 
Ha en fin lördag! ♥

Kommentarer
Postat av: lena

Åååh.. ge. Mig. Paj!!

2012-09-22 @ 22:38:03
URL: http://lenaskrypin.bloggplatsen.se
Postat av: annie

Nu har jag ringt min käre mor för recept ;)

Har inget exakt hum om hur många portioner det är till, men det bör räcka till matlådor och det är aldrig fel :)

ca. 900g fläskfilé
2st cabanosser (alt. 4st om ölkorven är små) men 2st normalstora.
En burk syltlök
En röd paprika
1 dl hackad Ättiksgurka (ca:4st beroende på storlek)
5 dl grädde
Svartpeppar, salt (efter sin smak), mejram
Ris


Skär korven till slantar och stek på svag värme en kort stund så att fettet rinner ut lite och ta sedan bort.
Skär fläskfilén i 1,5cm skivor och stek i samma panna som korven (då tar den upp ölkorvssmaken) Krydda med svartpeppar och mejram. Ev. salt nu eller senare.
"Dofta" lite mjöl över köttet.
Släng i paparika i bitar, finhackad ättiksgurka, syltlök plus all spad i burken och grädde.
Puttra i 10 minuter. Tillsätt ölkorven. Puttra i 10 minuter till. Absolut godast att servera ris till :)

Tycker den är suupergod, hoppas ni också gillar den :D

2012-09-23 @ 15:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0