Städa vackert

 
Vet ni jag har kärat ner mig totalt i en sop? Det är sant.. Har drömt om den länge länge
men så är den rent estetiskt också väldigt vacker och välgjord.
Finns på www.elliscorner.se (bild därifrån)
 
Och det är inte vilken sop som helst - den kommer från Iris Hantverk
 
"I slutet av 1800-talet startades ett litet borstbinderi i Stockholm. Det blev en lyckad rörelse, så lyckad att den finns än idag. Nu, som då dras varje borste för hand av människor som saknar synförmåga. Handgjort och fingertoppskänsla får här en ny dimension.

 
Jag vet inte med er men mitt hjärta skulle må gott varje gång jag fick använda den sopen.
Och tro nu inte att detta är något vanligt vill-ha-begär, vi behöver faktiskt en sop,
hallå - kamin OCH unge. I rest my case;-)
 
 
 
Idag har det varit full fart från ca halv sju. Ella har varit hos tandläkaren! Det gick faktiskt utmärkt och jag är mer än stolt! Herregud så duktig hon var. Tandläkarna kör numer ett annat upplägg - man börjar med ett första besök kring 1 års (?) ålder och sen igen vid 3 men först ett "mjukstart besök" dvs inga kontroller utan mer pröva på stolen, hälsa på tandläkaren, kolla lite grann osv. Men idag var det "riktig" kontroll, då är det en del som ska kollas - räkna tänder, känna på tänder och kolla noggrannare. Allt gick klockrent, faktiskt. I sånna stunder är det lätt att vara Mamma. Efteråt när Ella vägrade lämna väntsalen och jag fick bära henne skrikandes därifrån, not so easy. ;-) Iallafall väntar ett litet paket på gumman sen ikväll för att hon var så duktig (inget godis!!).
 
Jag har hunnit "storhandla", hur man nu kan göra det såhär i mitten av Januari.. Fixat med lite andra besök och köpt tulpaner! Nu ska jag mysa tills det är dags att jobba kväll. Är inte ett dugg lockad, det är ca 25 minus grader ute.
 
 
Fin fredag på er! ♥

I


Kommentarer
Postat av: Lena

Haha du är den enda jag vet som kan "bli kär" i en städpryl!! :D

2013-01-22 @ 19:52:23
URL: http://lenaskrypin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0