Koja och slott

 
Dagens lediga morgon; pioner och all about the wedding :)
Har nog börjat "tappa" det, googlar svenska slott och drömmer om en
weekend på något fancy slott ute i Sverige.
Finns ju massor av slott därute och bästa H du bor inte alltör långt bortifrån
ett kungligt sådant t om ;)
 
 

Det här med barn, frågade Ella igår vad hon hade gjort på dagis. "Oskar ramla och fick fågelbajs på byxorna". Jaha, vad trevligt:) Det kommer diverse frågeställningar, t ex "Mamma har du små korta ben?" och "Mamma har du tappat tänder?". Mycket mycket som snurrar runt i hennes huvud kan jag tänka mig. Nyfikenheten är stor och det frågas därefter. Hon har även börjat med "jag behöver inte det". När det gäller mat "jag behöver inte äta", när det gäller kamma håret, klä på sig, sova.. you name it! Svar på tal med andra ord:). Ilska är egenskap hon har mycket, mycket av. Men vi förstår ju inte alltid varken vad hon vill eller vad hon säger. Att försöka förstå en 3-åring är ingen barnlek vetni;). Missförstånden är många och vi vill ju bara varandra väl men på olika vis. Jag läste en artikel iallafall att utåtagerande ilska inte är något negativt, tvärtom. Många barn som kan visa ilska tidigt (innan de kan prata rent) mår bättre, då de kan visa utåt vad de känner utan att använda ord. Mycket stamp med foten i golvet, arga nej, en del saker slängs ibland.. Jag låter henne vara arg så länge det inte går överstyr. Men, tänk er själva att bli besviken och ledsen, klart man måste få "det ur kroppen" på något vis, så länge hon inte gör sig själv eller oss illa kan jag leva med att hon slänger sin snutte t ex.
Jag är ingen barnpsykolog och kan ha fel, helt fel men det är vad mitt sunda förnuft säger mig iallafall.
 

 

Dags att ta på sig ansiktet, jag och Ella ska snart iväg en sväng...!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0