Lillördag

 
Ellas supersöta havaianas som hon fått av mormor :).
Hon såg mormors flip flops en gång och blev så fascinerad av
pinnen mellan tårna,
"jag vill också ha tå-skor":).
 

Tjingeling onsdag
det öser ner regn här och det är en riktig mysa-inne-dag!! Men var bara att hoppa upp med tuppen imorse och göra sin tjänstgöring;). Sen på eftermiddagen har mamma varit här med oss, ååååh momma Ellas absoluta favorit:)! Kul att hon kan bila över en vanlig vardag så vi får lite sällskap, Jonas drog iväg på jobbet igen ikväll :-S Jag ska hoppa in i duschen och sen gotta ner mig i soffan och se Scandal, någon som sett? Någon ny serie som börjat som tydligen ska vara såå bra. Vi får väl se! Till det massor med tända ljus och mysfilten:)! Det är något speciellt med sommarregn ändå, det behövs ju emellanåt (inte för ofta!) och ger chans till ultimat soffhäng!
 
 
Åå ni 88:or - sex år sen studenten på lördag! Jag minns det som igår:). En varm dag på ett flak, vilken känsla att vara helt fri. Nåja, den friheten tog snabbt slut (tack och lov) och jag tror vi alla förändrats en hel del sen vi stod där på Wargens trappa och sjöng om studentens lyckliga dar. Helt otroligt faktiskt vad som hänt under alla dessa år, under skolgången ville man ju bara få på den där jäkla hatten och gå ut och sen aldrig mer in på skolan igen. Idag har man ica-kort, avstår vin för man är för trött, sover helst tidigt på kvällarna, storhandlar, låneplacerar, oroar sig för heeelt andra saker än under skolgången. All drama är long gone (ni vet, hon tog min kille kind of drama) och livet har andra lockelser än krogen och fylla:). Ja typ, mamma M tar ju gärna chansen och släpper sina klövar lös men jag väljer numer mina tillfällen.
 
 
Imorn är det ju nationaldagen och den ska man ju tydligen fira numer... Det är något firande här på "byn" som vi om vädret tillåter tänkte besöka.
 
 
Nu soffan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0