Midsommar i By

 
Ja ni ser vilken idyll vi "har"
Byberget, vägen mellan mammas stuga och mommas hus
 
 
Samma fast åt andra hållet, på väg mot vår stuga
(inte den som syns nere till höger, det är en annan stuga;)
 
 
Jag vet inte om det är för jag har blivit gammal eller för att jag lärt mig uppskatta det som livet har att erbjuda, men gud vad härligt vårt by är! På midsommaraftonen gick jag till momma och band kransar med henne:) Med näsan nere bland alla blommor kände jag verkligen livet i mig. Så klyschigt det låter men där och då förstod jag lite grann vad livet går ut på, pausa och bara njuta av det som finns runtomkring oss. Vår oas ligger precis som mommas hus vid sjön, den stora blå glittrande holmsjön. Det är inte fy skam att vakna på morgonen och se sjön och sen njuta av sjöutsikt till frukosten. Livet är sannerligen gott...
 
Jag är mer eller mindre uppvuxen på detta ställe, jag tillbringade många många somrar där hos min farmor som då också bodde i By. Det är så härligt att kunna ge samma tillbaka till Ella, det är ju något speciellt att vara där. Finns ingen dator, surfplatta eller knappt mottagning. En tv har vi men den är inte prio 1, utan att vara ute och hitta på med bus är det vi gör:). Extra kul tycker jag det är att vara där så gammelmomma får träffa Ella och ge henne det hon gav mig när jag var liten. Ni vet, bullfika, plocka blommor..
 
 
Det bästa av allt är Jonas trivs precis lika bra som jag däruppe, det är många speciella stunder vi tillbringar där. Påsken, midsommar, sommaren överlag..
 
 
Jag är så glad att jag går in i denna sommar med ett mycket lättare sinne än förra sommaren - jag är här och nu.
 
 
Nu orka jobba sig igenom 3 veckor till (!) men denna vecka blir extra festlig:)...
 
tjing ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0