Att jobba lite mer

 
Dagens miss canon
 
 

Hej måndag,
här händer det grejer minsann! Idag fick jag klart på jobbet att jag ska börja jobba 100 % mot nuvarande 80 %. Det var ute för "sökning" och jag valde att söka av flera anledningar. Så idag är jag minsann lite glad som fått det jag sökt - ni vet "vi" kvinnor/mammor har lätt att hamna i deltids-facket och stanna där arbetslivet ut. Vilket i långa loppet påverkar vår pension såklart men även möjligheten för fadern att jobba deltid elimineras. Nu får vi andra förutsättningar i vår familj vilket ger Jonas möjligheten att t ex sluta tidigt varje fredag - det känns jättebra!
Jag vet att många tänker annorlunda, att tid också är pengar, speciellt för våra barn. Självklart är det så men av olika orsaker är detta det bästa som kunde hända just nu. Den tid jag tappar med Ella får nu Jonas istället, när det gäller dagis t ex hade det blivit ändringar ändå för henne i oktober (mer händer på jobbet) så hur vi än vrider och vänder på det så kan vi inte se att detta är till någon nackdel. Vi prövar och ser - jag kommer förmodligen vara zombie i ett par månader men jag vill klara detta! Jag vill klara mig själv och inte bara glida med, jag vill ge Jonas möjligheten att kunna få hämta Ella vid två istället för fyra på dagis. Jag vill ge mig själv möjligheten att inte bara vara the typical kvinna som jobbar 80 %. (Även om det är förbaskat skönt.)
 
 
Nu tv-kväll,
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0